ETTERLYSNING: RESSURSPERSON MEDIA

Er du interessert i lokalpolitikk, har teft for gode nyheter og er erfaren med sosiale medier?

MDG får stadig gjennomslag for god, grønn politikk i bydelen vår men trenger hjelp til å vise fram alt det vi får til!  Vi ønsker derfor å knytte til oss en ressursperson til bydelsgruppa i Gamle Oslo som kan hjelpe til å gjøre politikken vår synlig.  Bydelsgruppa består av representanter og varaer i de forskjellige komiteer og utvalg vi er representerte i i bydelen vår.  Vi møtes en gang i mnd for å forberede politiske innspill til bydelspolitikken, samt kommuniserer via e-post.

Vi ønsker å knytte til oss en positiv og proaktiv skribent med gode kunnskaper om klima, miljø og byutvikling, gjerne med noe konkret journalistisk erfaring.  Det er viktig at du har forståelse for hvordan media jobber, og at du kjenner til bruk av bloggverktøy (wordpress) og sosiale medier. Du vil delta i forberedende møter sammen med oss, hjelpe med å identifisere og produsere gode nyhetssaker for og med lokale medier, skrive og legge ut saker på hjemmesiden vår mdg.no/gamleoslo, og hjelpe oss å følge opp sosiale medier.

Er du interessert?  Send en e-post hvor du forteller litt om deg selv og ditt engasjement, CV og gjerne kontaktinformasjon til en referanseperson.  Legg gjerne ved skriveprøver om du har det.  Send mailen til gamleoslo@mdg.no Frist: snarest.