Medlemskveld om urban dyrking

screenshot urtehagenUrban dyrking, med grønnsaker på balkonger, i bakgården, i vinduskarmer og på tak har blitt en trend og peker seg også ut som en stadig viktigere strategi for biologisk mangfold i byen. Selvdyrket mat er et konkret bidrag for klima og miljø, lar deg utforske matproduksjon og økologi, og ikke minst skaper det arenaer for dialog, integrering og trivsel i klimasmarte og grønne byer.

Miljøpartiet De Grønne i Gamle Oslo inviterer derfor til et medlemsmøte med fokus på urban dyrking på Kafé Saba 13. mai. Helene Gallis fra MAJOBO kommer og holder et inspirerende foredrag som viser noen av de spenstigste dyrkeprosjektene som allerede foregår i Oslo – hvorav flere av dem hører hjemme i bydelen vår.  Du får høre om Urtehagen på Grønland, om planteklubben på Vahl Skole, om Gamle Oslo Hagecrew hvor ungdommer i bydelen får hagerelaterte sommerjobber, om grønne planer for frukt og bær på Tøyen, og mye mye mer.

MAJOBO er en forkortelse for mat og jord, der du bor, og er en nettverksorganisasjon som skal vekke interesse for klima- og miljøpolitiske spørsmål ved å motivere folk til å dyrke sin egen mat. Se www.majobo.no og www.facebook.com/MAJOBOfan for mer informasjon.

I etterkant blir det mulig å stille spørsmål og dele prosjektidéer.

Tid: tirsdag 13. mai kl 18-20
Sted: Kafé Saba, Hollendergata 10
(på hjørnet av Grønlandsleiret, vis-a-vis Politihuset)