Sykkelen i sentrum

Vi inviterer til medlemsmøte i Gamle Oslo MDG mandag 6. mai kl 18:00- 20:00. Også andre medlemmer i MDG er velkomne.

Sted: Valgkamplokalene til Oslo MDG, St.Olavsplass 3.

Vi får besøk av Torstein Bremset som er styreleder i Oslo lokallag av Syklistenes Landsforbund. Han vil dele sine visjoner for Oslo som sykkelby, med et spesielt fokus på indre by (bydelene Gamle Oslo, Grünerløkka, Sagene, St.Hanshaugen og Frogner).  Hva er feil i dag? Hvilke byer i verden bør vi lære av? Hvilke ambisjoner bør Oslo ha? I hvilken ende begynner vi for å skape en sykkelby? Hvilken rolle kan MDG ha for å pushe sykkelagendaen?

Harald Nissen, talsperson for De Grønne og bystyrepolitiker i Oslo kommer også, og vil fortelle om hvilke strategier og planer partiet jobber konkret med i Oslo og hva vi har gjort på området så langt.

Etter sykkelmøtet blir det et kort medlemsmøte i Gamle Oslo MDG med fokus på aktiviteter i forbindelse med 17.-mai helga/internasjonale torgdager på Grønland, samt andre valgkampaktiviteter.