Landsmøte 2015

Fotocredit: CF Wesenberg

Årets landsmøte foregikk i Stavanger, og en samlet Oslo-delegasjon på omkring 40 delegater reiste tur/retur med sørlandsbanen for tre dager med sosialt og politisk påfyll.

10. mai 2015

Årets landsmøte var et fint faglig og sosialt påfyll, samtidig som mange vedtekter skulle oppdateres og det var lange debatter om landsmøteresolusjoner. I tillegg til dette skulle også flere verv bekles, deriblant skulle nytt sentralstyre på plass. Vi er svært godt fornøyde med at vårt styremedlem Gerrit Mosebach har fått fast plass i sentralstyret.  Lokallaget forsvarte også sin innsendte resolusjon om anerkjennelse av Palestina som en selvstendig stat, men blant mange viktige resolusjoner i år ble denne ikke blant de endelige vedtatte. Vi trøster oss med at landsstyre har gjort et vedtak som støtter intensjonen av vår resolusjon, og at Stortingsgruppa vil følge opp denne saken videre.

IMG_2289 (2)

Fra lokallaget vårt deltok 4 delegater; Viktor Gjengaar, Torill Myreng, Gerrit Mosebach og Helene Gallis, her er delegatene våre sammen med de flotte talspersonene våre.

17386256430_898e248245_z

Vi er også svært godt fornøyd med hvor godt bydelen vår er representert i det nye sentralstyret som ble valgt, med Marie Loe Halvorsen og Gerrit Mosebach som faste medlemmer, og Anders Skyrud Danielsen og Eivind Trædal som vararepresentanter.

Mer informasjon om landsmøtet finner du på https://www.mdg.no/mdglm/