Ett av Norges grønneste hjørner

MDGs oppslutning i Oslo under valgene i 2011 og 2013.

Antall medlemmer i Miljøpartiet De Grønne skjøt i været i løpet av 2013 og er nå over dobbelt så høyt som for ett år siden. Av partiets 6500 medlemmer bor over 1800 i Oslo, og 260 av disse i Gamle Oslo. Det betyr en medlemsvekst i lokallaget på 160% siden januar 2013 og gjør bydelen vår til en av de grønneste delene av landet – noe som også avspeilet seg i fjorårets valgresultat, som gav MDG 8.4% i Gamle Oslo, mot 4.7% to år tidligere og 0.9% ved stortingsvalget i 2009.

Innbyggernes grønne verdier kommer til uttrykk mange steder i bydelen, i form av blant annet en populær og velpleid offentlig kjøkkenhage, godt brukte sykkelveier, et spirende bruktmarked og et kulturelt mangfold få steder i Norge kan måle seg med. Alt dette er noe vi i Gamle Oslo MDG kjemper for å få mer av, både i bydelen og utenfor bydelsgrensene. Til tross for at Gamle Oslo er en bydel med mange utfordringer hva helse og levekår angår har vi mye positivt å skilte med, og mange gode verdier å eksportere. Og det er godt å se at stadig flere deler De Grønnes syn på hvilke verdier det er verdt å ivareta og øke – og hvilke verdier vi som samfunn bør legge bak oss.

Det har alltid vært gøy å være grønn i Gamle Oslo, og med et økende medlemstall blir det stadig morsommere – og arbeidet med å gjøre bydelen til landets grønneste hjørne blir enklere. Vil du bli med på laget? Meld deg inn her eller send en e-post til gamleoslo@mdg.no med kontaktinformasjon og eventuelle spørsmål, så tar vi kontakt!